Thuis

13 augustus 2023 - Polsbroek, Nederland

6, 7, 8 augustus 2023

Om kwart voor 10 rijden we weg van deze rustige slaapplek tussen de vogels en hebben zelfs een ferry eerder doordat we gelijk door mogen rijden terwijl er nog een lange rij auto's staan te wachten. Dat komt vast door dat we hoger zijn en op een ander parkeerdek staan. Duitsland is druk, bij Hamburg staat er file. We rijden de binnendoor route die leuker en rustiger is. We hebben geen haast. Na heel veel dorpjes stoppen we bij Cloppenburg voor onze laatste buitenlandse overnachting. Bij het museum mag je gratis staan en dat hebben nog wat Nederlanders bedacht. Traditiegetrouw sluiten we onze reis af met een Duitse schnitzel en zijn we een beetje weemoedig dat deze mooie weken nu worden afgesloten. Het is een heerlijk stille plek om te slapen.

Als we wakker worden halen we verse broodjes bij de bakker om de hoek. Dat hebben Scandinavische landen niet. Brood koop je daar bij de supermarkt. Er is in dit dorpje een fantastisch mooi zwembad wat om de hoek van onze camperplaats ligt. Voordat we gaan rijden eerst nog lekker zwembad. Het is een groot zwembad en ook buiten een groot bad waar we heerlijk kunnen zwemmen. De watertemperatuur doet niet onder voor het natuurwater van de afgelopen weken. Het is een heerlijke start van de laatste echte reisdag. Rond half 3 komen we aan in Nijverdal bij (schoon)moeders om de cirkel rond te maken. Hier startte onze reis precies 10 weken geleden.

Op dinsdag na de koffie vertrekken we om naar ons eigen Polsbroek te rijden. Het is bekend en vreemd tegelijkertijd om ons dorp binnen te rijden. Ons huis ruikt gelukkig nog bekend als we binnenstappen.

Wat zijn we dankbaar en onder de indruk van wat we allemaal hebben meegemaakt. Geen enkele lekke band of pech met de auto, het is zo voorspoedig verlopen. Nieuwe inzichten opgedaan, fantastische natuur gezien, mooie mensen ontmoet en avonturen beleefd. Geïnspireerd, ontspannen en opgeladen gaan we het nieuwe seizoen in.

Leuke feitjes:

Gereden kilometers: 10.482

Aantal dagen onderweg: 75

Aantal verschillende overnachtingsplekken: 59 (waarvan 19 plekken betaald en 40 plekken gratis).

Aantal ferry-overtochten: 18

Dank voor het meelezen en meebeleven!

1. Robbert:
    15 augustus 2023