Half way

17 december 2022

16 december
En dan is het zover. De big trip begins! Als om 4 uur 's ochtends het concert van de wekkers gaat hebben we allebei wat hazenslaapjes gedaan. Stel je voor dat we de 2 wekkers zouden missen. Alles staat al klaar voor vertrek zodat we om 5 uur wegrijden naar Dion. We breken bijna onze benen vanwege de spekgladde stoep maar op de snelweg is het prima te doen. Als Dion is ingestapt rijden we voorspoedig naar Schiphol, waar we afscheid nemen. Dat is nog steeds niet mijn favoriete onderdeel in het leven. Dion neemt de auto mee terug en wij sluiten aan in de rij voor de incheckbalie. Alles gaat enorm voorspoedig en voor we het weten staan we al achter de douane. Tijd voor koffie en Polsbroekse boterhammen. Het instappen in het vliegtuig gaat enorm gestructureerd en soepel. Dat was vorig jaar met Yasmin in Lissabon nogal anders in de chaos daar. Als we bij onze stoelen aankomen zijn we nogal positief verbaasd. We zitten vooraan in een rij, zelfs Peter kan languit zitten. De stewards en stewardessen zijn zo supervriendelijk dat het bijna te veel is om aan te nemen. We zijn op dit  moment van schrijven nog maar 3 uur onderweg en hebben het idee dat we alleen maar hebben gegeten. Snacks, uitgebreide lunch, koffie, wijn. Wat een welvaart. De lunch was lekker gevarieerd: kip curry met rijst en een broodje Beemster kaas. De vlammen sloegen onze oren uit, zo scherp was de curry. Vandaar het broodje kaas erbij, dat bluste de boel weer beetje. Er is aardig wat turbulentie maar iedereen gaat gewoon door dus doe ik ook alsof ik hierin zeer ervaren ben. We kijken lekker wat filmpjes, vouwen ons af en toe eens even uit. Uiteindelijk wordt het een prima rustige vlucht en krijgen we voor we landen een lekker ontbijt...noodels met vis. Gelukkig is er nog een vegetarische variant als ontbijt: warme wafels met panna cotta en kersen.

Zodra we van boord stappen valt de hitte gelijk al op. Wordt vervolgd.