Blauwe zee

29 december 2022 - Ruby Bay, Nieuw-Zeeland

29 december

Wat is het goed om hier te zijn en te genieten van elkaars gezelschap. Het is fantastisch mooi weer en we ontbijten gezellig buiten met elkaar. Na de koffie maken we een wandeling van 8,5 kilometer vanaf Peter 's huis langs het strand en weer terug. Het is tussendoor leuk klimmen de heuvels op en af. Bovenop de heuvel hebben we een schitterend uitzicht op de blauwe zee. We lopen een heel stuk langs het strand waar ik niet uitgekeken raak op die prachtige blauwe kleur. Het is hoogseizoen en we lopen hier als enige met ons vieren. Dat is wat anders dan Zandvoort of Hoek van Holland. Fijn om de tijd te hebben en bij te praten. Thuisgekomen is het alweer lunchtijd en rijden we daarna een kwartiertje naar Mapua, de Wharf. Een soort werf met fancy cafeetjes, een turkoois blauwe zee waar je met hoog tij vanaf de kade de zee inspringt. Het is hier wat drukker, dat wil zeggen iets meer mensen dan wij vieren. We eten een ijsje wat zo groot is dat het een tweede lunch is vandaag. Heb maar weinig zo'n ontzettend lekker ijsje op. We slenteren door wat souvenir winkeltjes en passen hoeden bij de hatshop. De zon is hier zo scherp, iedereen draagt een hoed of een pet. Dan kunnen wij niet achterblijven. We hebben er een stuk of 20 gepast maar slagen helaas niet. Of te groot, te klein of te veel anwb look :).

Thuisgekomen schieten we snel in onze zwemkleding en rijden 5 minuten naar Kina Beach om te zwemmen en af te koelen. Broerlief vindt het nogal crowdy vanwege een paar auto's die er staan. Wij moeten er hard om lachen, plek zat en de hele zee voor onszelf. Het is alweer een prachtige plek, blauwe zee met heerlijke golven om in te zwemmen en te dobberen. Wat een ontspannende en rustgevende place to be. Als we uit het water zijn horen we dat hier af en toe pijlstaartroggen zwemmen als ze door orka's de baai in worden gejaagd. Best grote vissen, vond het niet erg dat ik ze vandaag niet heb ontmoet.

We eten een overheerlijk avondmaal van de bbq. Na anderhalve week rondgetoerd te hebben is het nu ook weer genieten om niet na te denken over een slaapplek, een boek te lezen, lang na te tafelen. Wat was het een afwisselende dag met 1 constante factor: de blauwe zee binnen handbereik.

Morgen vieren we mijn Peters verjaardag, voor het eerst in zijn leven een zomerse verjaardag op 30 december.

1. Willeke:
    30 december 2022
    Wat een mooie verhalen en prachtige foto's! Leuk om zo op afstand mee te reizen.
    Peter, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Een fijne en zonnige dag toegewenst. En alvast een mooi uiteinde en begin van het nieuwe jaar.
  2. Marianne:
    30 december 2022
    Wat heerlijk om je verhalen te lezen! En wat zou ik graag even die warmte voelen en die mooie zee zien. Hier is het koud, guur en somber weer. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Peter. Hele fijne dagen verder!