Een lach en een traan

7 januari 2023 - Ruby Bay, Nieuw-Zeeland

6 januari 2023

Vannacht heeft het flink geregend op ons dak. En ook in de tent van Peter V. Een feestelijk opstaan in het water op deze dag, de verjaardag van Kathryn. Gelukkig hebben we onze huiskamer tent om een feestje te kunnen vieren. In de campingkeuken maken we een taart, die onder de paraplu terug heerlijk in elkaar zakt. Who cares, het ziet er feestelijk uit en het smaakt er net zo lekker om. We blazen op onze toeters. Hiep Hiep hoera! Rond een uur of 1 s middags neem ik een kijkje bij de zee. Whaaaa, veel golven en nog aardig vloed. We gaan met zijn allen zwemmen in de regen en duiken door de golven. Dit is echt zo ontzettend leuk! Meegesleurd door de golven of er juist overheen zwemmen, wat een plezier! Terug bij de tent doen we nog een kaartspel, alleen voordat we dit allemaal begrijpen zijn we een uur verder. De broer van Kathryn komt gedag zeggen, die gaan eerder naar huis vanwege een lekkende tent. Dat het anderhalve dag non stop regent is hier erg ongewoon. Ik herinner me tweeweekse Zeeland vakanties waarin de laarsjes van de kinderen vol water stonden en we volhardend op streepjes blauwe lucht wachtten. Ook wij besluiten eerder weg te gaan, we pakken de natte zooi in en zijn om 6 uur thuis. Fijn dat het niet zover rijden is. We eten ook op deze verjaardag heerlijke fish 'n chips. Ik draai nog een wasje voordat we de laatste dagen weer zelf verder gaan. Want morgen is het echt zover, afscheid nemen voor onbepaalde tijd. Ik laat er alvast een paar tranen om. Het is zo fijn om als familie samen op te trekken en na morgen moet dat weer op afstand en via de digitale weg.

We slapen vannacht in de camper op de oprit, dat scheelt hoop gesleep van spullen. Het was een dag met een hoop gelach en ook een traan.