Rainy day

6 januari 2023 - Pohara, Nieuw-Zeeland

5 januari 2023

Gister las Peter V al op het nieuws dat vakantiegangers uit Pohara massaal Golden Bay verlaten vanwege de weersvoorspellingen. Mmmm, dat is waar wij ook zijn. Er valt vooral heel veel regen. Er staat geen zuchtje wind, het is 22 graden met veel neervallend water. Superfijn dat Peet en Kath een awning hebben. Een soort huiskamer tent. Lijkt op een partytent alleen dan een gezelliger vorm en veel leefruimte. Iedereen op de camping heeft dit bij zijn tent staan. Dit hadden we vroeger moeten hebben bij al onze Zeeuwse regen kampeervakanties :). Na de zoveelste koffie rijden we naar Takaka, 8 km verderop. Een echt hippiedorp met veel wierook en souvenir winkeltjes. We hebben er heerlijk doorheen geslenterd, kadootjes gekocht en gezellig koffie gedronken met elkaar. Ik geniet zo intens van de tijd die we hebben om bij te praten en ons leven te delen. We dwalen door het museum Bank of New Zealand. Dit gaat over hoe Abel Tasman het land heeft ontdekt met zijn schip de Heemskerk. Dat was hier waar wij op de camping staan. Zelfs 1 van de koninginnen heeft hier een monument onthuld. Bizar hoe mensen in 1800 het risico namen om hier heen te emigreren vanwege de verhalen over goed onderwijs. We rijden nog naar Ligar Bay waar de family vroeger altijd vakantie vierden in een vakantiehuisje. Het is erg mooi hier en Golden Bay doet zijn naam eer aan, prachtige goudgele stranden. Zelfs in de regen.

Aangezien we pas aan het eind van de middag geluncht hebben eten we ons avondeten ook rijkelijk laat. Voordat we het weten is ook deze rainy day voorbij. Ook deze dag was een heerlijke leuke dag, veel gelachen, veel geregend en veel genoten.